2015. 12. 30.

Kritika #1 - Kathrine

Sziasztok! 
Elnézést, hogy ilyen sokáig nem jelentkeztem, sajnos rengeteg dolgom volt eddig. Így késő este szeretném véleményezni Kincső Eszter blogját, melynek címe Kathrine.






Kinézet: Mivel rendszeres látogatója vagyok a  Deviantartnak, azonnal rájöttem hogy a sablont és a fejlécet nem te készítetted. (megjegyzem: sajátként tűntetted fel! - többek közt a fejlécet is) Jillnek mindig is gyönyörű munkái voltak, viszont ez különösen nem tetszik, mivel a háttér helyett felkiáltó jelek vannak, tehát a háttér rossz. Rátérve a modullokra, eléggé hiányosak, többsége feleseges és lengyel (javíts ki ha tévedek) nyelven van! Továbbá nem értem miért van két menüd - egy az oldal tetején, egy pedig az alján. Mást nem is tudnék hozzáfűzni a kinézethez, mert ugye nem te készítetted. Befejezésként egy pár szót a modullok elrendezkedéséről:
-Fülszöveg
-Menü
-Információk
-Rendszeres olvasók
-Chat
-Cserék
-Versenytábla


Történet:  Először is, mikoolt utoljára fejezet? 2015. szeptember 28.-án. Lassan négy hónapja.. Nincs bevezető. Semmit sem tudunk meg Kathrine eddigi életéről, mielőtt gimibe indult volna. A fülszöveg elolvasása után azonnal a Szent Johanna Gimi történetére következtettem, és igazam is volt. Az események, a beszélgetések, pontozások a nap végén. Úgy éreztem magam, mintha egy rossz könyvmásolatot olvastam volna! Természetesen vannak benne eltérések is. Szerintem sokaknál megesett, hogy más történetére alapult a sztorija. Szabad ihletet meríteni, de ajánlatos átfomálni teljes egészében a történetet! A fejezetek hossza túl rövid.


Helyesírás:  Sok helyen hibázol, túl sok vesszőt raksz, ismételed a szavakat, és mosolygós és szomorú emotikonokat használsz a szövegben! Túl bonyolult lenne ezt így elmagyarázni, bemásolok egy részletet az első fejezetből. 

HELYTELENÜL:

"Na...Most hogy ilyen mondatokkal kezdtem a naplómat, vágjunk is bele. Biztos nem olyan nehéz! Első sorban Kathrine vagyok, 14 éves. Most fogom kezdeni a gimit, és, valljuk be, kicsit izgulok. Új suli, új barátok. És új tanárok. Azért remélem mindenkivel jól ki fogok jönni :)A régi sulimban nagyjából minden oké volt, de most nem fogom elszúrni."


HELYESEN: 

" Szóval, el is kezdeném a naplómat. Kathrine vagyok, 14 éves. Szeptemberben kezdem a gimit és bevallom, kicsit izgulok. Új iskola, barátok és tanárok. Remélem mindenkivel jól ki fogok jönni. Általánosban nagyjából minden rendben volt."

Egyes részeknél hanyagolni kellett a vesszőket, kerülni a szóismétléseket, átírni a mondatokat.


HELYTELENÜL:

"A Facebook fullon volt, a régi barátaim mind be vannak parázva, na és persze egy halom "Sok sikert!" üzenet is vár."


HELYESEN:

"A facebook fullon volt, a régi barátaim mind izgultak, természetesen egy halom "Sok sikert!" üzenet is fogadott.


Részletek a második és a harmadik fejezetből:
HELYTELENÜL:

"Mai nap szinte kipattantam az ágyból izgalmamban. Gyors reggeli, zuhanyzás, és fogmosás után, az ünneplőmet vettem fel. Utálom az ünneplőt. Még meleg is van. Felkapom az iskolatáskám, és kiviharzom a házból."    - nem értem, ha múlt időben írtad, miért folytattad jelenben?

HELYESEN:

"Ma szinte kipattantam az ágyból izgalmamban. Gyors reggeli, zuhanyzás és fogmosás után az ünneplőmet vettem fel. Utálom az ünneplőt. Meleg van hozzá. Felkaptam az iskolatáskám és kiviharoztam a házból."


HELYTELENÜL:

"A suli szerencsére nincsen messze, 5 perc alatt gyalog is odaértem. Na de ami a sulit illeti...Csodálatosan fel volt díszítve. A világos épületen nagyon szépen nézett ki a fekete, és a vajszínű szalagok sokasága."

HELYESEN:

"A suli szerencsére nincs messze, 5 perc alatt odaértem. Az intézmény csodálatosan fel volt díszítve."
Amint láthatod, egyes részeket automatikusan töröltem a mondatból, mivel feleslegesnek véltem.


Lezárásképpen pár tanács:
  • Ahhoz, hogy bővíteni tudd a szókincset sokat kell olvasnod! Blogokat, könyveket, újságcikkeket.. ami a kezedbe kerül!
  • Ha nincs inspirációd, nézz fel erre az oldalra. Egy-egy kép akár segítségül is szolgálhat a fejezet megírásához.
  • Nézd át a régi könyved, ha nem vagy biztos valamiben. Van rengeteg internetes helyesírást ellenőrző oldal, mint pl. a szinonimaszótár.hu!

FONTOS! A kritika nem volt sértő jellegű, csupán építő jellegű! 
Köszönöm hogy tőlem rendeltél:)



Stephanie P.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése