2015. 11. 02.

Karakterek! #1


Kukustyn drágák! 
   
   Na szóval az a helyzet, hogy kezdek kicsit besokallni. Imádok olvasni, az egész életem ebből áll, - Ha szabad ezt mondani. - Mégis, lelomboz az, hogy mindenhol Fanfiction és Sablon tengerek. Jó, bevallom, én se a tökéletes irományaimról vagyok híres, de meg tudom különböztetni a jót, a rossztól. És az a baj, hogy az eddigi "Jók a magyar Bloggerek!" dolog kezd átmenni, negatív szakaszba. 
  Kedves írótársaim, már letisztázták a Sablonos sztorikat, de a szereplőkről, nem igazán esett szó. 
______________________________________________________________

     1.
           Na szóval (Miért kezdem mindig így?) vágjunk bele! Szerintem minden ember tudja, még azok is akik nem értenek az íráshoz, hogy egy Bloghoz elengedhetetlen az, hogy el tudjam képzelni a főszereplőt. Ha valaki úgy írja le a dolgokat hogy ki kell barchobázni, megőrülök. Tudom, a menüpontok között megtalálni a "Szereplők" listát, de van olyan ALAP kinézetű blog ami sajnos nem rendelkezik ilyennel. Ezért ezúton kérek mindenkit, hogy PRÓBÁLJON MEG a történetben lévő szereplőkről egy - két tulajdonságot belefűzni a sztoriba, hogy ne egy Lila hajú, arany fogú, üveg szemű nőre gondoljak, köszönöm! 

    2. 
        Szerintem az értelmesebb, és főbb pont, a SABLON. 
   Ez egy elég kényes pont, hisz ez az amikor mindenki megszeppen és felháborodik. De sajnálom, ez van. 
  Képtelen vagyok felfogni, hogy az emberek miért tömörülnek két csoportra. 
    1. - A sablonkarakterek. (98%) és 2. - Különleges karakterek. (2%) 
      Azt ajánlanám mindenkinek, hogy próbáljatok meg olyan szereplőkkel dolgozni, akikbe nem botlik bele az ember minden második blogban. Higgyétek el, ez nem süket duma, ez szimpla segítség! :) 


(Sok - sok részre osztom a választékot, hogy tudjatok válogatni.)
Sablon - Lányok: Demi Lovato, Taylor Swift, Selena Gomez, Miley Cyrus, Palvin Barbi, Nina Dobrev és az új mánia, a Violetta.  (!!!)
Amiket használni lehetne...: Keira Knightley - Szerintem gyönyörű, és könnyen körülírható. A mostanság híres Maffia - Akció blogokhoz tökéletes választás lenne, hisz a Karib Tenger Kalózai miatt sok Akció Gif van róla. 
Ellie Goulding - Nem igazán elragadó egy előhozatal, de szerintem sok mindenre hasznosítani lehetne egy SZŐKE lányt. Szerintem, itt mindenki kapcsol aki írt már "Gonosz szőkéről". 
Karen Gillan - Na, én az utóbbi időben teljesen rá vagyok kattanva erre a nőre, olyan szempontból, hogy tökéletesen egyedi. Vörös haj, zöld szem, engem teljesen elvarázsol, ilyen lányokról szeretek igazán írni. Könnyen megfogalmazható és még egyedi is. ("Könnyen megfogalmazható" - alatt azt értem, hogy nem kell körbeírni az Óperenciás tengert is, hogy normálisan kivetíthetővé váljon egy megadott karakter.)
Chloe Moretz - Aki még nem hallott volna róla, ő a Carrie c. film főszereplője amit a napokban láttam. 
Chloe egy fiatal, vörös - szőke hajú színésznő, akit igazán ritkán találni, sőt, mondhatnám, hogy az eddig felsorolt karaktereim közül EGYIKRŐL sem vezetnek blogot. Ha valaki egy kiszolgáltatott kislányról akar írni, akinek az élete tele van gyötrelemmel, üzenem: Chloe a te embered! 
Chloe Bennet - Bevallom, őt talán életemben egyszer láttam vásznon, mégis olyan, mint a többi karakter. Könnyen körülírható, talán könnyebb, mint a többiek. Magas, barna hajú, mosolygós lány. Gond nélkül el tudom képzelni gonosz szereplőként is, viszont "jó kislány" személyében fogja ábrázolni az, aki elolvassa ezt a bejedzést. 
Anyafélék: 
  Szerencsémre, elég kevés olyan blog van, amiben az anyuka is szerepet játszik. De természetesen az se mindegy, hogy kit teszel be. 
- Sandra Bullock - Egyik kedvenc női szereplőm, szerintem tökéletes anya fajta, gyönyörű és fiatalos is, mégis a filmes képeit egy csetintéssel sztoriba lehet fűzni. 
- Jennifer Lopez, Jennifer Aniston, Angelina Jolie (Bár szerintem már sablonosnak számít), és végül Cindy Crawford. 

Kilőve: LittleMix tagok, és a Violetta szereplők. (Srácok, ez nem menő, ez CIKI.) 
Apafélék: 
   Hát, sajnos az Apáknál nem olyan a dolog, mint az Anyáknál. Hisz, nagyon sok blog van, ahol a főszereplő lány az apjánál él, mert az anyuka valami tragikus úton életét vesztette / lemondott a családról. 
Ami kiüti a biztosítékot az, hogy az 1D tagjait is apának állítják be. Kérlek, srácok, az egy dolog, hogy Tomlinson apa lesz, de a többiek szerintem még nem igazán érnek fel egy karakterrel, amit apának állítanék... DE! Egyáltalán nem rossz ötlet ez az egész szülők vagyunk dolog, de ha valaki belevág, akkor ne úgy kezdődjön a sztori, hogy Pl.: Van Harry Styles akinek van egy tizennégy éves gyereke. 
Mert. Ez. Rossz. Az olvasó nem tud meg semmit a szereplőről, és a matematikai dolgok is nagyon zavarnak. Hány éves lehet most Styles drága? 21 - 22. Ha kivonjuk belőle a gyermek születésének évét, hát... Harry, jó korán kezdte. :) 

- Robert Downey Jr. - Nem tudom kifejezni, hogy mennyire szeretem ezt az embert. Tehetséges, jó képű és egyszerűen... Ahh... :) 
- Ian Somerhalder - Bár, már annyira ő se. 
- Jhonny Depp 
- Orlando Bloom 

Kilőve: 1D tagok, 5SOS tagok. :) 

Hát remélem azért tudtam segíteni, és lesz itt olyan aki megfogadja a tanácsaimat, mert szerintem nem a levegőbe beszéltem. :)
Akit megsértettem, attól ELNÉZÉST KÉREK, nem volt szándékos, ez egy őszinte vélemény. 

2 megjegyzés:

  1. Szia!:)
    Én szinte mindenben egyetértek veled! Igaz, jómagam is vezetek olyan blogokat, amiben az én fantáziám szerint a szereplőhöz illő színész\színésznő a Violettában is felbukkant, de a történetnek szerintem semmi köze a sorozathoz. A sablon sztorik és\vagy karakterekről szólva... Szerintem nem blog az, ahol tényleg nincsenek legalább érdekesen megalkotott szereplők, ha már "tucat karakterekről" (van ilyen szó?!?) beszélünk.. És ISTENEM!! Komolyan, azt hittem, nem látok jól... Chloe Bennet az egyik kedvenc színésznőm... (Bár a Marvel után eléggé eltűnt:( ) Én nagyon szívesen olvasnék róla sztorit...
    Tömören: szinte mindenben egyetértek!:D
    Ölel: Panna

    VálaszTörlés
  2. Szia. Nem nagyon tudok ezzel a cikkel egyetérteni. Kezdeném azzal, hogy a "És az a baj, hogy az eddigi "Jók a magyar Bloggerek!" dolog kezd átmenni, negatív szakaszba." kijelentésed nem teljesen igaz. Én folyamatosan figyelem a facebook csoportokat, és az újabbnál újabb blogokat, és az a tapasztalatom, hogy egyre kevesebb HS és 1D fanfic van.
    A másik pedig, hogy egy történet nem tud elbukni egy karakteren. Ez hülyeség. Oké, tegyük fel, hogy nagyon 1D ellenes vagyok, és meg se nyitok ilyesmi blogokat... Való igaz, hogy 1D és 5SOS blogokkal vagyunk körülvéve, de ezek általában az "első, sablonos blog" típusba sorolhatóak bele. Azt pedig nem említed meg a cikkben, hogy milyen típusú írókat veszel figyelembe - amatőröket vagy nem amatőröket.
    A különbség a kettő között, hogy az amatőr írók nyilván sablont fognak alkotni, a nem amatőr írók pedig a sablon karakterekkel is jól tudnak dolgozni. Nem ezen fog bukni a sztori, maximum az elején fogja csak bökni a csőrödet, hogy "na, a sármos főszereplő srác Luke Hemmings".
    Van például egy író, aki nagyon szereti Lucy Hale-t, és minden blogján ő a főszereplő lány. És hiába sablonkarakterről van szó, egyszerűen fantasztikus az összes blog. Én általában figyelmen kívül hagyom ezeket, és a történet során saját főszereplőket alkotok a kicsi fejemben.
    Netty :)

    VálaszTörlés