2015. 11. 01.

Kritika #4 - I Need More


FEJLÉC
Wow! Ez a fejléc egyszerűen zseniális. Fogalmam sincs, hogy te vagy Mircsi készítette-e, azonban a szavam eláll. Keresem, hogy mit kéne felhozni negatívumnak, de nem találom. A png-k összemosása, a történetben szereplő szálak, a karakterek elhelyezése, a címed betűtípusa, az idézet… na, jó, itt abbahagyom. Mit mondjak, ha egyszer jó? A pozitívumokat sorolhatnám naphosszat, de negatívumot nem találok. Max pont!

10/10

DESIGN
Itt is elállt a szavam. Hihetetlenül jók a színek, és esküszöm neked, hogy nem láttam még egy olyan designnal rendelkező blogot, amely felérhetne a tiédhez. Még a moduloktól is eláll a szavam! Amikor megnyitottam, azt hittem rosszul látok! Azt gondoltam, nem, kizárt, hogy valakinek ennyire stílusos blogja legyen! Aztán megcsíptem magam. Kinyitottam ismét a szemem, és… még mindig ugyanazt láttam. Egy elkápráztató designt, elkápráztató fejléccel, elkápráztató modulokkal… és rengeteg olvasóval! Gratulálok! Itt sem találok negatívumot… ha így folytatom, nagyon rövid kritikának nézünk elébe.

10/10

KARAKTEREK

Az alapsztori szerint van a lány, aki dobni akarja a pasiját, de nem akarja megbántani, mert a fiú nem ezt érdemli. Közben feltűnik a színen Zayn, akibe viszont idő közben belehabarodik, mint csokiba a muffin. Pont. Aha. Nem kell nagy tudomány hozzá, hogy megítéljem a szereplőidet a tulajdonságai alapján.

Nos Rox a lázadó. Ez teljesen nyilvánvaló. Akármennyire is szerelmes, nem kockáztat semmit, de… nem tökéletes. Általában, amikor fanfictionöket olvasok két lehetőség van:
1.      A főszereplő annyira tökéletes, hogy saját magától elájul, és azt próbálja beadni, hogy a szerelem tönkreteszi a tökéletességét, blablabla…
2.      A második, hogy a főszereplő annyira esetlen, hogy már csak azért is bele kell szeretni, nehogy egyedül maradjon.
De. A te főszereplőd egy ember. Érted? Nem esetlen, nem béna, azonban nem is tökéletes. Olyan, amilyennek egy női főszereplőnek kell lennie. Független, szabad, mégis korlátolt, odaadó, barátságos, mégis szókimondó.

Zayn az, aki azt hiszi, hogy ő a világ ura, hogy a humora mérföldeket szel át, hogy a kinézete sármos: magyarul, hogy ő a perfect man, ő a Brad Pitt kettő, akinek elég egy pillantás, és a lábai előtt hever a világ. Aha. Csak van, akinek ez nem teljesen így jön be. Van, aki nem ribancnak születik ebben a történetben, lásd Roxot. Meg a húgát. Mert ugye a húga az nem eshet bele a saját tesójába, nem? De. Hát akkor miről beszélünk? Bár őt nem is venné senki nagyon magához, hiszen nem valami szépség.

Nathan. Jajj, Briana, annyit nevettem ezen a szerencsétlenen, már bocs. Annyira jól kialakítottad ezt a csávót, hogy nem igaz! Jól néz ki, igazi barát, és lelkitárs. Az egyetlen ember, aki biztos, hogy keres kiutat minden helyzetből, biztos, hogy ad második esélyt. Mégis annyira szánalmas. Annyira jó, hogy egyetlen mondatot nem lehet közölni vele, mert az ember fél, hogy lelki sérülést szenved.
Most ezek után tegye fel a kezét az, aki erre a pontra szintén megadná a maximumot! Igen, igen, látom ám azt a 288 kezet a magasban! Ha nem lenne világos, ugye 144 olvasód van, és mindegyikük két kézzel integet nekem…

10/10

TÖRTÉNET/HELYESÍRÁS

Szóval, egyszer már én írtam neked kritikát, tehát nagyjából tudom, miről van szó. Azonban, hogy ne legyen copy szagú ez a kis szösszentés is, most az utolsó fejezeteidből olvastam picinykét. És akkor kezdjük az okítást. 
- Figyelj, Zayn szeret téged, biztosan nem annak a hülye libának fog hinni. – Noel a vállamra helyezi a tenyerét biztatást sugallva ezzel.
Hogyha egy mondatot befejezel – természetesen gondolatjel után, mert párbeszédről van szó -, akkor az esetben, ha a mondta végén nem felkiáltójel vagy kérdőjel van, hanem pont, nem írjuk ki az írásjelet.
- Figyelj, Zayn szeret téged, biztosan nem annak a hülye libának fog hinni – Noel a vállamra helyezi a tenyerét, biztatást sugallva ezzel.

- Szerinted miért akadt ki, amikor összejöttél Zaynnel? Nathant csak azért kedvelte, ugyanis tudta, hogy ő nem tud boldoggá tenni téged, és így neki lehet esélye. – Noel úgy beszél, mintha egyértelműnek kellett volna lennie.
A második számú szabály, hogy a kötőszavak elé vesszőt teszünk, még akkor is, ha „Szerinted”-del kezdünk mondatot. J És az ez előtti szabály, mindenhová vonatkozik.
- Szerinted, miért akadt ki, amikor összejöttél Zaynnel? Nathant csak azért kedvelte, ugyanis tudta, hogy ő nem tud boldoggá tenni téged, és így neki lehet esélye – Noel úgy beszél, mintha egyértelműnek kellett volna lennie.

- Hagyjál már Zayn! Mit vártál? A legjobb barátnőmről van szó, nem hagyhatom, hogy megöld, anélkül, hogy tudnám mi történt. – A vörös hajú lány mosolyogva összenéz Noellel, de ezzel Zaynt még inkább felheccelik.
Harmadik számú szabály. Megszólítás esetén, a név elé vesszőt írunk! J
És a tagmondatok közé pontosvesszőt teszünk akkor, ha az két értelmes mondatra is felbontható.
- Hagyjál már, Zayn! Mit vártál? A legjobb barátnőmről van szó; nem hagyhatom, hogy megöld, anélkül, hogy tudnám mi történt. – A vörös hajú lány mosolyogva összenéz Noellel, de ezzel Zaynt még inkább felheccelik.

A Nathan ügyek, amikor mindent elcsesztem azzal, hogy elhallgattam előle olyan eseteket, amiket sohasem szabadott volna.
Negyedik számú szabály. Én már csak ilyen számolgatós kedvemben vagyok, na. A két egymáshoz szorosan kapcsolódó szókat, amikor az egyik kifejezi a másik milyenségét, vagy jellemzi, akkor kötőjellel elválasztjuk.
A Nathan-ügyek; amikor mindent elcsesztem azzal, hogy elhallgattam előle olyan eseteket, amiket sohasem szabadott volna.

Keresztezett lábbal üldögélek a Roasted kávézóban, ahol Zaynnel legelőször csókolóztunk.
Keresztbe tett lábbal üldögélek a Roasted kávézóban, ahol Zaynnel legelőször csókolóztunk. É

A hülye természetemnek köszönhetően a kelleténél sokkalta jobban átérzem a bánatát, ezért nem is kérdés, hogy megteszem- e, amit kér.
Megjegyezted, hogy, mi az oka annak, hogy jobban átérzed a bánatát, ezért vesszőt kell tenni utána. Rakhatsz gondolatjelet is, úgy szintén helyes, de azt általában mondatközben szúrják be.
A hülye természetemnek köszönhetően, a kelleténél sokkalta jobban átérzem a bánatát, ezért nem is kérdés, hogy megteszem- e, amit kér.

Zayn, reakciómtól még jobban felhevül, ezért a melltartóm kapcsolójával ügyködik.
Van, amikor szép, ha elhagyjuk a névelőt. És van, amikor kevésbé. Na, ez most pont olyan.
Zayn, a reakciómtól még jobban felhevül, ezért a melltartóm kapcsolójával kezd babrálni/ügyködni.

- Igaza van Briannek, túlságosan visszafogtam magam most. - Komoly tekintetet kísérel tartani, de szemében látható a szórakozottság, csak a saját stílusában adja elő magát.
- Igaza van Briannek, túlságosan visszafogtam magam az előbb - Komoly tekintetet kísérel tartani, de szemében látható a szórakozottság; csak a saját stílusában adja elő magát.

Tulajdonképpen ezek a hibák ismétlődnek fejezetről fejezetre. Ha nem venném őket figyelembe, azt kéne mondanom, hogy nagyon jól írsz! Ez a fanfiction lenyűgöző, szépen fogalmazol, és még a szemszögekbe való belepillantás is remek ötlet! Tehetséges vagy, és ügyes designer! Csak gratulálni tudok! Kíváncsi vagyok, hogy a továbbiakban, hogyan alakul Rox élete, most, hogy meg tudta ezt a hatalmas titkot, amit az anyja mondott el neki. Kíváncsi leszek, milyen szerepet tölt, majd be ez a lány Rox életében.

10/9

Összegzés:
-          a design lenyűgöző
-          a fülszöveg remek, egyedi és megragadó
-          a fejléced meseszép
-          ha nem vagy biztos abban, hogy helyes-e a mondat, inkább olvasd vissza
-          ügyesen írsz, tartsd meg ezt a jó szokást
-         ami a "pontot" illeti a párbeszédeknél: kaptam egy nagyon építő jellegű kommentet, és ajánlom, hogy akkor inkább ezt vedd figyelembe:  ha a gondolatjel után olyan mondat következik, ami önmagában is megállná a helyét (azaz nem úgy kezdődik, hogy mondta, suttogta, kiabálta, stb.), akkor a gondolatjel előtti mondat végére pontot teszünk és a gondolatjel utáni mondatot nagy betűvel kezdjük. 



A kritikám építő jellegű, nem pedig bántó, vagy sértő szándékú! Remélem, segíthettem, sok sikert a továbbiakban! 



5 megjegyzés:

  1. Hello, Bella! Tudom, ez nem az én blogom, de el szoktam olvasni a kritikát, főleg ha arról már én is írtam xD
    Rossz szokás :D
    Szóval a helyesírásnál igazad van, DE! ha a gondolatjel után olyan mondat következik, ami önmagában is megállná a helyét (azaz nem úgy kezdődik, hogy mondta, suttogta, kiabálta, stb.), akkor a gondolatjel előtti mondat végére pontot teszünk és a gondolatjel utáni mondatot nagy betűvel kezdjük. Szóval ezt a blog írója teljesen jól írja. Csak azért írom le, nehogy ő is rosszul kezdje el írni.

    Ne haragudj, hogy így ideírtam, de gondoltam, jobb így!

    (Egyébként tetszett a kritika ^^)

    Puszil: Sayaa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Sayaa!

      Nem gond, hogy írtál, hiszen ez a komment lényege. Mindig örülök, ha kijavítják az esetleges hibáimat. Rendben, én erről a verzióról még nem olvastam, de elég jó író vagy, és tehetségesnek tartalak ezen a szinten, tehát hiszek neked. :))) Amint lesz lehetőségem rá, kijavítom a kritikában, hogy Briana is észrevegye, amit itt írtál. :)) Köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy tetszett! :)))

      Ölel,
      Bella

      Törlés
    2. Szia, Bella!

      Hűha, még sohasem találkoztam valakivel, aki ennyire jól fogadott egy kritikát, minden elismerésem. :)

      Itt egy jó kis cikk, szerintem ebben minden benne van, én ezt olvastam el (többek között xD)

      http://karcolat.hu/blog/aardvark/kozpontozas_idezes_es_parbeszed

      Puszil: Sayaa.

      Törlés
    3. Drága Sayaa!

      Koszonom a linket, elolvasom, amint idom engedi. :-))) Igyekszem jol fogadni a kritikakat, foleg, ha tanulok is beloluk. <3 Koszi:-)))

      Olel,
      Bella

      (ekezetek miatt elnezest, telefonrol irtam :-))) )

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés