2016. 08. 10.

Kritika #2 - In the end

Üdv emberek!
Kis - na jó, rengeteg - késéssel, de megérkezett a második kritika. Mivel az időm mostanság nem nagyon engedte, hogy készüljenek a kritikák és az ehhez hasonló rendelések, ezért a mai nap folyamán mind a két kritika ki fog kerülni az oldalra. 
Augusztus vége felé remélhetőleg gyakrabban tudok tevékenykedni mint szerkesztés, kritikaírás és írás terén is, viszont addig küldhetitek a rendeléseket folyamatosan, amíg be nem telik a limitem.
Annyit még hozzá szeretnék fűzni, hogy Annabelle-ből Ciara-vá váltam, viszont az e-mail-em ugyan az maradt, szóval ha szeretnétek, ott is rendelhettek kritikát, mert úgy biztosan eljut hozzám.



Első benyomás: Ránéztem én bumm, valami rettentő öröm fogott el. Szóval részemről a blog első kinézetre tökéletes, és ahogy figyeltem, s fejezetek hosszúsága is megfelelő.
3/3

Cím: Egészen ötletesen hangzik, viszont nekem nem nagyon tetszik. Nem tudom, hogy mitől van ez, e én kissé sablonosnak látom. Természetesen mindezek mellett figyelemfelkeltő, és gyorsan befolyásolja az embert - vagy legalább is engem -, hogy megtekintse a blogod. 
5/4

Kinézet:
Azon belül a fejléc: Szépen ki lett dolgozva az egész, az egyszer biztos, viszont nekem a karakter túl sötét, vagy hogy is mondhatnám még...beleolvad a háttérbe. Ezen kívül nem tudom, hogy az a feketeség a nő alakja alatt az árnyék lenne-e, viszont engem kicsit idegesít az a sötét paca. Nem tudom, olyan vissza taszító az én ízlésemnek, de hát tudjátok... Valamint a fába belelóg egy kép. Én inkább a képet hangsúlyoztam volna ki, de így sem rossz, hogy mindkettő látszik valamennyire. Mondjuk amennyit eltakar a fából, az nem lényeges, de szerintem jobb lett volna, ha akkor a kép teljesen látszik, még a nő alakja alatt is és nem olvad el ott hátul. Aztán ugyan ilyen problémám van még a túloldalt levő férfivel és a fekete madárral - nem tudom, hogy az most milyen fajta madár szeretne lenni, ezért inkább csak "madarazom" -, ami a férfi testén látszódik. Lehet, hogy csak jelkép akar lenni, viszont ha sokáig nézem, kicsit elgondolkodtat, hogy vajon miért is van az ott? Miért nem csak az az egy fekete madár van ott a fejléc szélén? S végül a férfi alakja szinte teljesen beleolvad a fejléc hátterébe. Nem tudom, hogy ez volt-e a cél, de leginkább kicsit élesítve kellett volna elhelyezni, s akkor nem olvasna bele ennyire. Vagy nem tudom, lehet én vagyok a rosszul látó, de nekem ez kicsit zavaros még. 
Minden esetre a fejléc nagyon szépen ki van dolgozva, a mérete megfelelő és a színek is csodásan kombinálnak egymással. Az egész képnek horrorisztikus hatása van, vagy legalább is veszélyre törekvő. Szerintem aki a blogodba bekukkant, az nem nyomja meg az ikszet anélkül, hogy végig nem görgetett volna az oldalon a fülszöveg és a részek után kutatva. 
10/7

Azon belül a design: Ugyebár mostanában mindenki a design alapján ítéli el a blogokat. Mikor először megpillantottam a kinézetet, szinte tátva maradt a szám. Hogy lehet ennyire milliméter pontos design-t készíteni? Nem tudom, de ez tökéletes. Mindenféle színügyileg meg egyezik a fejléccel egyaránt a kinézet is. Aztán ahogy megnéztem a blogbejegyzések hátterét, kicsit lelankadt a kedvem, mert találtam két nem odaillő fület fent, a két sarokban. Sajnos nekem is szoktak ilyen problémáim lenni, viszont akkor keresek egy másik alapsablont, s abba bemásolom a kódot. Aztán ha még mindig nem tudok eltüntetni valamit, akkor addig kutatok, míg nem találok. Nem tudom, de szerintem a dátum, kicsit sötétre sikeredett, szóval ezen jó lenne állítani egy két színárnyalattal világosabbra, mert én szinte semmit nem tudtam kivenni belőle. Aztán lejjebb görgettem az elsőnek megjelenő bejegyzés végére, hogy lássam a láblécen elhelyezkedő színkombinációt, a megjegyzéseket és hasonlókat, viszont azoknak hűlt helyüket találtam és egy nagy lyukat. Aztán kapcsoltam, hogy fent vannak a bejegyzés tetején. Eleinte nem nagyon szúrtak szemet, de aztán egész végig azt figyeltem. 
Aztán áttértem lassan az oldalsávra, és meglepetten kerestem a fülszöveget. Furcsa volt, hogy legelsőnek a Szereplők modul van. Szívem szerint én azt áttenném a társoldal fölé. Majd a tartalom és az információs doboz közé tenném a menüt, mert így rengeteg egyszerre fent a szöveg. Vagy pedig a menüt legfelülre, utána a tartalmat, chat-et, és az információkat. Lényegében minden rendesen ki van alakítva a blogon, szerintem így jó a blog, ahogy van. Na de nem is a kinézet igazából a lényeg, hanem a történet, viszont ilyen külső után az ember szívesebben esik neki a sztorinak. 
10/8

Tartalom:
Azon belül a fülszöveg: Szinte biztos voltam benne, hogy meggyőzöl a fülszöveggel s, hogy valami horror sztori lesz az egészből. Mivel nem nagyon olvastam eddig a blogon, ezért az információs dobozban sem figyeltem, hogy horrorról, vagy fantasyról lesz-e szó.
A lány sötét oldalát mutatod meg a történet elején. Az, hogy nem voltak baráti és emberi kapcsolatai, kicsit elszomorított, hisz régen én is hasonló cipőben jártam. Érdekesnek találtam, hogy nem ejtettél szót arról a sírról, hogy ki feküdt benne, vagy esetleg valami fontosabb dolog, de ugyan kicsit meghökkentő is volt. Ugyebár azért ha az ember egy sírról olvas, tudni szeretné, hogy kié a sírhely és hogy kapcsolódik a lányhoz. Azt teljesen megértem, hogy száz százalékig fontos/fontosak volt/voltak az/azok, aki/akik ott volt/voltak - na igen, ez olyan tipikus Ciara magyarázás... -.
Na, szóval ott is tartottam, hogy: engem megfogtál ezzel a fülszöveggel, én szívem szerint rögtön elolvastam volna az egész történetet, viszont sajnos az időm nem engedi.

10/10
Össz.: 38/32


Ezer bocsánatot kérnék tőled, drága író, hogy bővebben nem tudom kifejteni a véleményem a történetről, viszont rengeteg dolog közbejött, és egy halál eset is van a rokonságba, szóval remélem megérted. 

Ölelés,
Ciara N. Malone

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése