2016. 07. 22.

#1 Kritika - Roxfort



Itt

Cím: Megmutatja, hol fog játszódni a történet, egy helyszín. Rövid, lényegre törő. Mégsem tudja senki, milyen dolgok lesznek itt. De az, aki nem ismeri a Harry Pottert, annak ismeretlen lesz az egész blog, ezzel együtt a cím is.
3/2

Desing, fejléc: Nos, a fejléc. Az tetszik, hogy nem egy 250X800-as téglalap alakú fejléc, nincsenek éles határai. A színek jók, csak az a baj, hogy amiatt a fehér színű ovális alakú sáv miatt nem igazán vehető ki minden, a világos karakterek a fejlécen jók, csak azok is elvesznek amiatt a sáv miatt. Na meg a cím is. Sajnos azok az apró szövegek sem látszódnak, mivel nagyon beleolvadnak a szürke háttérbe. Az, hogy kint van a két főszereplő, az viszont értékelendő. Nincsen túlzsúfolva sem. Azok a háromszögek nagyon tetszenek, mert élesek, jól láthatóak. A kastély is jól néz ki.
Tetszik ez a szürke, ami mindenhol ott van. Nagyon bírom, hogy bal oldalon van a modulsáv. Általában mindenki jobbra teszi. A jobb oldalon lévő buborékok meg nagyon szépek. Szövegdobozok rendben vannak, illenek a design többi részéhez. Az viszont zavar, hogy nehezen lehet elolvasni, mi van fölé írva, mert a világos szürkén fehérrel van írva. Ráadásul nagyon keskenyek a betűk.
Összességében: Nem kellene oda az a fehér sáv,mert nagyon magára vonzza a tekintetet. Nem igazán látszódik az írás sem. Viszont a designnal semmi baj nincsen, esetleg annyi, hogy sötítíteni kellene a betűk színét. Meg élesíteni kéne a fejléc képein, mert eléggé elvesznek.
10/7

Modulsáv: Minden megvan ami kell, jó elnevezést kaptak. Fülszöveg, Navigátor, Trailer, követők, Chat, Profil.
A sorrendet picit talán meg kellene változtatni, meg a navigátorba minden képpen  szertnék látni egy Fejezetek menüt, mert vissza kellett egy csomót lapoznom a régebbi bejegyzéseknél, hogy megtaláljam a prológust. A chat a profilképed miatt elvan csúszva. Összeolvadnak a betűk. Az információkat a Trailer fölé tenném, és a Chatablakot pedig az alá. Úgy jobban érvényesül minden.
Összességében: minden megvan ami kell, csak a Fejezetek menü hiányzik ahogy én észre vettem. Megint csak plusz pont, hogy van chat.
5/4

Trailer: Nagyon jó, ha van egy jó előzetese a blognak. Hiszen mindenki azt nézi meg előbb, mint olvas. A zene jó, az meg nagyon tetszett, hogy szép betűtípussal a képre van rátéve a szöveg. Ilyet még nem láttam, csak fekete háttéren volt. Témája pedig illik a történethez.
3/3

Történet: Be kell vallanom, hogy egyetlen Harry Potter könyvet nem olvastam, nem láttam a filmet sem. Ezert nem tudom, hogy milyen igazából. Én általában nem díjazom, ha valaki megír egy történetet, és azokkal a szereplőkkel, átdolgozva, más eseményekkel, történésekkel valaki más is ír egy sztorit. Ameddig eolovastam a történetet, addig egész jó. Csak az volt a bajom, hogy egyáltalán nem tudtam elképzelni a környezetet, a szereplőket, meg azt, hogy ki miért haragszik kire. Az, aki nem látta a filmet, az nem fogja megérteni. Bekéne mutatni minden szereplő, esetleg ennek egy külön menüt is csinálni és írni róluk pár sort. Mert ez nekem nagyon nem tiszta, hogy mi van itt. Mivel varázslatos lények is szerepelnek, őket sem tudom, hoygan képzeljem el. Úgy érzem viszont, hogy izgalmas lesz.

Leírás, fogalmazás: Az előbb említettem, hogy nem igazán tudom, ki kicsoda. Eléggé hiányolom a részletes leírást a környezetről, és a személyekről. Ez legalábbis a történet első fejezeteiben igaz. Úgy látom, hogy elkezdett jobban dolgozni a fantáziád, szárnyra kapott. Egyre több környezet, illetve gondolat leírás van. Azt vettem észre, hogy elég jól fogalmazol és ennek örülök. Helyesírás terén nem szokásom kötekedni, csak ha szarvas hibákat találok. Most viszont ilyeneket nem vattam észre, ezért most nem fogok a kis hibákon fennakadni. A szereplők személyisgét jól megragadtad, ez is előnyös nagyon.

Figyelj azokra a dolgokra, amiket megemlítettem és nem lesz semmi baj. ( Nem mintha most lenne különösebb) Szép nyarat és jó blogolást!
A kritika építő jellegű, nem sértő szándékkal íródott.

Jessica Robertson


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése