2015. 08. 10.

Kérdezz-felelek #1 - Catalina Sánchez

1. Mikor határoztad el, hogy erről fogsz írni? És mi ihletett benne?
A téli vizsgaidőszak alatt jutott az eszembe az alapötlet, igaz akkor még csak egy novellát akartam írni. Szerintem nem vagyok azzal egyedül, hogy amikor a legkevesebb idő van az írásra, akkor jönnek ám az igazán jó ötletek. Ezzel is így voltam és az idő előre haladásával egyre több jelenet jött az alap szálhoz, aminek köszönhetően végül egy több fejezetes történetté forrta ki magát. Igaz, hogy csak május végén kezdtem neki írni, de a kisebb jelenetek, amiket magam előtt láttam, nagyon sok ihletett adott, na meg lökést, hogy kezdjek neki írni. Nem ez az első ilyen fanfictionom, viszont a vélemények és visszajelzések alapján, sikerült valami újat alkotnom, ráadásul egy kicsit el is tértem a saját stílusomtól. Szóval az újdonság íze nagyon sokat jelentett már a kezdetekben is, így könnyebben megy az írás.

2. A családod tudja, hogy a gyermekük egy igazi kis írópalánta? Hogy viszonyulnak ehhez?
Nagyon kevesen tudnak arról, hogy írok. Nem szoktam hangoztatni, nem azért mert szégyellném, hiszen akkor nem osztanám meg az interneten sem. Valószínűleg a reakciójuk miatt nem teszem ezt meg, mert tartok ezektől egy kicsit.

3. Ha történetedben bárkinek a szerepébe belebújhatnál, ki lenne az? Miért?
Valószínűleg Carolina lenne az, mert minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amivel mondjuk én nem, és néha nagyon jól jönnének. Ráadásul a munkájának köszönhetően rengeteget utazhat, amit imádnék, pluszban épp a napokban tisztázódott le bennem, hogy mi is lesz a vége a történetnek és szerintem mindenki szívesen kerülne a helyébe, a cím adó éjszakáról nem is beszélve, ami szintén irigylésre méltó lesz.  És azt se feledjük el, hogy egy elég jó képű pasit ismer, akinek az ő segítségére van szüksége.

4. Gyakran jelentkezel versenyekre? Ha igen, általában milyen helyezéseket érsz el?
Nem mondhatnám, ráadásul azért még igen az elején tartok a történetnek. Ráadásul van pár negatív élményem is versenyekről, így inkább hanyagolom a jelentkezéseket. Ha mégis ráveszem magam, akkor több kategóriában is szoktam jelentkezni, és büszkén mondhatom, hogy valamelyikben valamilyen dobogós helyezést érek el, ami csak még több motivációt ad az íráshoz. Főleg, hogy tényleg a kezdetén vagyok a történetnek és máris bezsebeltem vele két első helyet is, ami miatt nagyon boldog vagyok.

5. Melyik idézet írja le legjobban a történeted?
Amikor a fülszöveget írtam a történethez szerettem volna csatolni hozzá egy idézetet, ami a két főszereplő kapcsolatát leírja, illetve a címhez is kapcsolódik. A Citatumon találtam rá és olyannyira megtetszett ez az idézet, hogy jobban utána nézve kiderítettem, hogy Cecelia Ahren egyik könyvéből származik, amit azóta már a sajátomnak tudhatok és természetesen ki is olvastam. Több olyan rész is volt benne, amely igazán illik a történethez, de még mindig az első az igaz: Érezte, hogy nagyon hasonlítanak egymásra. Két magányos ember repül a szélben, mint a pitypangmagok, és cipelik egymás kívánságait. Persze, megijedt az érzései miatt. A hite minden morzsájával szemben állt ez az érzés, de hiába próbálta, a szíve mégis gyorsabban kalapált, amikor a bőrük egymáshoz ért, és nem bírta megállni, hogy ne keresse, ha úgy gondolta, a közelben lehet. Nem tudta megakadályozni, hogy megszállja gondolatait. (...) Akkor is a karjai közé keveredett, ha nem tárta ki őket. Hívatlanul állított be, mégis kinyílt előtte minden ajtó, újra meg újra. Vonzotta a jelenléte, vonzották az érzések, amelyeket kiváltott belőle, vonzotta a csend, és vonzották a szavak. Beleszeretett.

6. Melyik zene illik legjobban a történetedhez?
Sia egyik slágere, a Fire meet Gasoline. A vicc az egészben az, hogy először nem igazán tetszett, de mivel az egyik Trónok harca-s szereplő van benne, így végig hallgattam, aztán folyamatosan ez ment írás közben. Megimádtam és annyira megfogott a szövege, hogy végül bármikor meghallom, mindig ez a történetem jut az eszembe, és ennek a hallgatása közben jöttek az igazán jó jelenetek a fejezetekhez.

7. A bloggerek közül kikkel vagy igazán jóban? Eléggé támogatnak téged?
Elég régóta jelen vagyok már a bloggeren, akkor még igazán kevesen írtak olyan történeteket, amelyekben focisták szerepeltek, így kialakult egy kisebb közösség és néhányan még most is aktívak vagyunk. Velük vagyok jóban és bátran mondhatom, hogy igazán összetartó társaság, aminek szerencsére a tagja vagyok és rengeteg támogatást kapok tőlük.

8. Szerinted mi a jó történet titka?
Az igényesség és az egyediség. Tudom, hogy ma már igazán nehéz egyedinek lenni, mert szinte nincs olyan, amit már nem írtak volna meg, de ezekből is lehet azért valami egyedit kihozni. Sok munkát igényel, de megéri, ahogyan az igényesség is, mivel azért szerintem nem vagyok azzal egyedül, hogy inkább olvasok egy olyan blogot, ahol az író időt és erőt fektet az írásába, figyel a külalakra, a fogalmazásra. Ha ezek hiányoznak, akkor szerintem csak azért jött létre az adott blog, mert most ez a divat.

9. Gondolkodtál már azon, hogy kiadasd ezt a művet a későbbiekben?
Korábban többször is eszembe jutott, hogy talán meg kellene próbálkozni, több olvasó is írta, hogy próbálkozzak meg vele. Azonban mivel fanfictionokat írok főként, így végül letettem róla, hiszen nagy munka lenne átírni a meglévő világból egy teljesen újat kreálni. Ráadásul sajnos, vagy nem túlságosan is ragaszkodom ezekhez a történetekhez, és mivel valószínűleg sokat kellene változtatni rajta, elveszteném minden lelkesedésem, hiszen én így gondoltam ki, nekem így tetszik, a kiadó meg persze az eladhatóságot nézi. Így végül letettem erről és már fel se vetődik bennem ez a lehetőség. Ráadásul az interneten is a nyilvánosság elé kerül a történet, még ha nem is olvassák annyian, mintha egy könyvesbolt polcára kerülne ki.

10. Mi ihletett a bloggernevedben? Mihez fűzhető?
Imádom Spanyolországot, a történeteim férfi főszereplői szinte mindig ilyen nemzetiségűek, hiszen imádom a focijukat, a kultúrájukat és a nyelv is gyönyörű. Egy közös történet kapcsán kellett nevet találnom a karakteremnek. A Catalina pedig remek választás volt, hiszen több becézési lehetősége is van (Cata, Lina), és olyannyira megtetszett, hogy amikor egy kisebb szünet után visszatértem erre változtattam az írói nevem, a Sánchez pedig csak úgy választottam hozzá. Szerintem nem is hangzik rosszul.

+1. Ha lehetne egy kívánságot, és nem kívánhatnál örök életet, még több kívánságot, akkor, mi lenne az?
Nyáron Mallorcán nyaraltunk és egy kirándulás részeként meglátogattuk a Lluc-i Fekete Madonnát, amitől kívánni kell egyet, és ha igazán hiszel benne, akkor teljesülni fog ez a kívánság. És persze nem szabad elmondani, máskülönben nem fog teljesíteni, így a válaszom maradjon titok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése