2016. 04. 12.

#4 Kritika - Az érzéketlen



     In medias res... 

   Fontos megjegyeznem, hogy a kritika senki számára nem bántásból íródott. Saját, relatív vélemény.



Az érzéketlen





     A külsőről igazából nem írnék semmit, ugyanis mondtad, hogy nem fontos. DE. Annak ellenére megemlíteném, hogy nem lett rossz, sőt, nekem nagyon tetszik. Egyszerű, és nagyszerű.
     A tartalomról annál inkább regélnék. Mivel helyesírási, és egyéb nyelvtani hibákat csak elvétve találtam, ezért erről nincs mit mondanom. Mielőtt publikálod, fuss át rajta párszor, és nézd át, hogy hibáztál-e valahol, illetve ha nem vagy biztos valamiben, nézz utána. Szörnyen idegesítő tud lenni, ha egy igazán jó sztorit elrontanak a nyelvi hibák.
 Apropó sztori...
    Az alap fantasztikus. A fülszöveg nagyon megfogott, és úgy éreztem, hogy ha nem vállaltam volna el a kritikát is, biztosan beleolvasnék. Nem túl ködös, mégis felvet néhány kérdést, ezen kívül egy eléggé kemény témával foglalkozik. Elveszíteni valamit, ami emberré tesz.
Szerintem minden fülszövegnek valahogy így kellene kinéznie. Imádtam.
Megvan a saját véleményem az ilyen jellegű témákról. Azok, akik a társadalomról próbálnak írni, gyakran eltűnnek a süllyesztőben, mert nagy szavakat használnak felszínesen. Kellemeset csalódtam, hogy ezúttal nem találkoztam hasonlóval. NEHOGY ELBÍZD MAGAD! Figyelj erre a továbbiakban is! Komoly érdeklődést keltettél bennem, ugyanis nagyon jó sztorit lehet ebből kerekíteni, és nagyon remélem, hogy sikerül kiválasztanod azt, amelyiken érdemes továbbhaladni.

   Elolvastam az első ,,töredéket'', majd a másodikat, és már nekifogtam volna a harmadiknak, amikor rájöttem, hogy nincs is harmadik. Nagyon magával ragadott az írásod, és mivel ugyanazon világot éljük Áronnal, teljesen át tudtam adni magam a személyének.
     A szereplőid egyedi, komplex személyiséggel rendelkeznek, de nagyon megzavart az első résznél az a sok név. Túl sok... egyszerre, legalábbis. Én egy picit lassabbra vettem volna a tempót, és a karakterekre több sort ,,pazaroltam'' volna.
     Találtam még valamit, ami eléggé sántít. Mármint, valamit, ami nem győzött meg: Áron érzéstelensége.
Találkoztam már olyannal, aki elnyomja az érzéseit, és ha jól értettem Áron egy ilyen karakter. Mégis, túl egyszerűen vetted ezt az egészet. Néhány ,,megelőző'' résszel felerősítettem volna ezt benne, de nem nagy hiba, ha így csináltad, csak akkor figyelj arra, hogy később ne vegye félvállról az érdektelenséget.

     A másik, amire mindenképp figyelj, a nézőpont. Egy fiú szemszögéből nézed a dolgokat, bár ennek néha nyomát se láttam. Ne feledd, hogy egy hímnemű férfiállat vagy, akit nem mindig az esze irányít, bármennyire is szeretnéd. Mérlegelj egy kicsit részrehajlóan, és máris hihetőbb.
 

          Sok sikert, és jó sok olvasót kívánok! xx








1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikád, megfogadom, amiket írtál, tanácsoltál!^^
    Csupán annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy Áron karakterét főként az uramról mintáztam, akiről azt kell tudni, hogy többet gondolkozik, mint én.:"D De persze, értettem a célzásokat, a közeljövőben figyelni is fogok rá!^^

    VálaszTörlés